Menekşe Kokusuna 15 Kala

Kafamın içinde muazzam büyüklüklerde depremler oluyor, uyuyamadığım geceler. Sabahına kurumuş gözyaşları ile uyandığım geceler. Gözlerimin zaman zaman ağırlaşıp kapandığını hissediyorum.

Kafam artık hiçbir şey almıyor. Kafamın almadığı kadar vücudum da taşıyamıyor ve yoruluyorum.
Anlattıkça bıkan suratlar görüyorum. İçime ata ata çürüyen ciğerlerim.

 Bir kalem kırılsa, bin hayat söndü ve tüm limanlar gemisiz kaldı diye dert edinir ağlarım. İnsanlar, ne de boş ağlıyor diye gelip geçerler önümden. Hepsinin yüzünde aynı ifade. Tiksinti...

Oysa bu tiksintiyi(!) duyan insanların hepsi aslında ağlamanın, insanı nasıl temizlediğini hiçbir zaman bilemeyecek olan mahluklar ! Bu ifadeyi her insanda gördüm, kendini kaybedende de, malını kaybedende de.

Oysa ne büyük bir arayıştır insanın kendini, kendi çölü içinde araması. Fakat insanlar sadece bu ifadeyi yüzlerine damgalamakla yaşıyorlar. Ne korkunç bir yaşama şekli ve ne korkunç bir kalabalık...

Sırf bu yüzden, insanlara alışmadım. Alışamıyorum...

Bir veda vaktinin sesidir şimdi kulaklarımda yankılanan bu çığlıklar. İçimin en derinlerindeki uçurum diplerinde duran kırılmışlıklardan yankılanıp da gelen...
Bir kayboluşun hikayesi ve belki de sadece geceye bir selam. Güneşe ise veda...

Şimdi, şu yıldızların altında kulaklarımda yankılanan, uçurumdan düşenlerimin- yada uçmak isteyip de yere çakılanlarımın-  veda sesidir...
Uzaklarda bir yüz, bir koku. Yakınlarda bir kalabalık ve bir uçurum. Artık bir vedanın sesidir bu bulutlar içinden yankılanan...

Bir bardağın kırılışı, bir kırlangıcın ağlaması, bir insanın değişmesi ve tüm varlıkların yok olması. Bir vedanın yaklaştıkça artan adım sesleridir. İçinde kaybolmaya aşık olduğum menekşenin kokusu kadar gerçek, bir insanın nefes alması kadar normal.

Şimdi. Tam şu saatte, bir veda vaktinin sesidir kulaklarımda yankılanan çığlıklar. Gökyüzünün, ciğerlerimde dolaşması kadar özgürleştirici ve siyahın yok olması kadar ürkütücü.

Veda'nın çanlarıdır şimdi, ağır ağır çalan...


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dokuzun Öyküsü

Salt Bilmek Anatomisi

Şâd